У четвртак и петак, 7. и 8. септембра, чувени физичар Џон Елис држи отворена предавања на Београдском универзитету и у САНУ

У четвртак, 7. септембра, у 12 сати, у свечаној сали Ректората Београдског универзитета, др Џон Елис, британски физичар, држи предавање под именом „Испитивање тамне стране универзума“ (Probing the Dark Side of the Universe). Тема предавања је тамна материја – да ли је претпостављене честице које је чине могуће открити у ЦЕРН-у? Пре предавања, др Елису ће свечано бити уручен почасни докторат Универзитета у Београду.

Наредног дана, у петак, 8. септембра, такође у 12 часова, у свечаној сали Српске академије наука и уметности др Елис држи још једно предавање отворено за јавност, које носи назив „Физика честица данас, сутра и у будућности“ (Particle Physics Today, Tomorrow and Beyond), а у којем говори о будућности физике честица и технологије акцелератора, посебно у истраживању порекла материје.

Др Џон Елис је једно од највећих имена савремене физике честица. Професор је теоријске физике на Краљевском колеџу у Лондону и дугогодишњи и сарадник у ЦЕРН-у, где је и шеф комитета за планирање будућих протонских акцелератора. Током своје вишедеценијске каријере у истраживању елементарних честица био је и добитник бројних престижних награда, укључујући Максвелове и Диракове медаље, а од 2012. године је командир Витешког реда Реда Британског царства.

Гостовање др Елиса у Београду организовао је Физички факултет Универзитета у Београду. Оба предавања су на енглеском језику.

Предавања др Џона Елиса