Поводом премијере представе ”Ајнштајнови снови”, аутор истоименог романа, Ален Лајтмен, ће 16. октобра у 12 часова одржати предавање у Југословенском драмском позоришту

Поводом премијере представе ”Ајнштајнови снови” у режији Слободана Унковског, аутор истоименог романа Ален Лајтмен ће 16. октобра у 12 часова на Сцени ”Љуба Тадић” Југословенског драмског позоришта одржати предавање под називом ”Физичар као романописац”. Предавање је на енглеском језику уз обезбеђен симултани превод на српски, а улаз је бесплатан уз карту преузету на благајни позоришта.

Аутор романа, који је преточен у представу чија је премијера заказана за 15. октобар, београдској публици ће говорити о разликама и сличностима у начину на који уметници и научници виде свет, ослањајући се на властито искуство физичара и романописца. Лајтмен ће се осврнути и на дела и личности великих научника попут Алберта Ајнштајна и Ричарда Фајнмана, и великих писаца попут Рајнера Марија Рилкеа и Џејмса Џојса.

Ален Лајтмен је амерички писац, физичар и оснивач Фондације Харпсвел која има мисију ”да пружи помоћ новој генерацији жена лидера у југоисточној Азији”. Рођен је 1948. године у Мемфису, школовао се на Принстону и Калифорнијском институту за технологију на ком је и докторирао у области теоријске физике. Радио је на Харварду и на Масачусетском институту за технологију, а сада има звање истакнутог професора на пољу друштвених наука. Члан је Америчке академије уметности и науке.

Лајтменова истраживања у области астрофизике тичу се црних рупа, теорије релативитета, процеса радијације и кретања звезданих система. Написао је шест романа, неколико збирки есеја, мемоаре, наративну поему и неколико научних књига. Роман ”Ајнштајнови снови”, који је објављен 1993. године, међународни је бестселер преведен на више од 40 језика међу којима је и српски, а постао је и текстуални предложак за десетине независних позоришних и музичких обрада широм света.