U centru

Panelisti su govorili o značaju donošenja Zakona o veštačkoj inteligenciji, poštovanju aktuelnih propisa, kao i o dodatnoj bezbednosti podataka u vremenu u kojem, polako ali sigurno, počinje da dominira veštačka inteligencija
Cilj novog projekta Centra za promociju nauke je da putem edukacije, inovacija i zajedničke saradnje doprinese rešavanju ekoloških izazova
Centar za istraživanje javnih politika, Srpsko društvo za veštačku inteligenciju i Centar za promociju nauke otvaraju novu sezonu panela „AI pod zvezdama“
U ponedeljak, 18. marta, u prostorijama Instituta za filozofiju i društvenu teoriju Univerziteta u Beogradu potpisan je Memorandum o saradnji IFDT-a i Centra za promociju nauke
U Centru za promociju nauke je, od 6. do 8. marta, održan sastanak Programskog odbora asocijacije ECSITE, čiji je CPN član od osnivanja
Centar za promociju nauke i Fondacija „Ana i Vlade Divac“, uz podršku NCR fondacije, a u saradnji sa Women in data science, organizuju Letnji naučni kamp „Nauka o podacima“
Radionice u Naučnom klubu Beograd (Kralja Petra 46) tokom marta biće posvećene neuronaukama
Nova emisija Radio Elemenata posvećena je ženama u nauci, a ovim povodom ugostili smo docentkinju na Fakultetu za fizičku hemiju dr Anu Dobrotu i redovnu profesorku sa Katedre za astronomiju Matematičkog fakulteta dr Draganu Ilić
Američki neuronaučnik i TED govornik Greg Gejdž, posetiće Srbiju tokom Nedelje svesti o mozgu i ovom prilikom predstavće dopunjeno izdanje njegove knjige „Kako vaš mozak radi“ u koje su uključeni eksperimenti nastali saradnjom američkih i srpskih studenata prošlog leta. Reč je o knjizi koja predstavlja bogatu riznicu lekcija iz neuronauka, koje će se uz posebnu opremu sprovoditi u Mejkers labovima u srednjim školama širom Srbije
Centar za promociju nauke i Muzej nauke i tehnike pozivaju sve zainteresovane za industrijsko nasleđe, nove multimedijalne tehnologije, interdisciplinarna istraživanja i art & science prakse da se prijave na jednodnevnu radionicu „Reinterpretacija industrijskog nasleđa kroz digitalne tehnologije: utopija ili distopija?“ Radionica će se održati 21. marta, u Muzeju nauke i tehnike (Skenderbegova 51, Beograd), od 10 do 17 časova. Zainteresovani se mogu prijaviti popunjavanjem formulara, do srede, 13. marta. Učešće na radionici je besplatno
U sklopu promocije novog izdanja Glasnika: Narodna biblioteka Srbije se seća, upriličenog povodom Dana Narodne biblioteke Srbije, 28. februara, u amfiteatru ove institucije predstavljena je „Knjiga“ Amarant Borsuk, kao i druga izdanja Centra za promociju nauke
Grupa istraživača i umetnika sa Univerziteta u Talinu izabrana je za rezidenciju u Centru za promociju nauke, u okviru projekta EU Digital Deal, gde će kroz stvaranje interaktivnih umetničkih artefakata i audio komponenti, pod nazivom Resonant Memories, pokušati da izgrade most između generacija, fokusirajući se na empatiju i prevazilaženje digitalnog jaza
Rad M1L3NɅ, umetnice Ane Pinter iz organizacije „Tri groša“ izabran je kao pobednički na otvorenom konkursu projekta Climateurope2 - Climatised art+science service.
U četvrtak, 22. februara, u 18 časova, Centar za promociju nauke organizovaće panel „Etički izazovi novih tehnologija: ChatGPT i obrada prirodnih jezika“ u Kulturnoj stanici Svilara, u Novom Sadu
Danas je otvoren Javni poziv za prijavljivanje projekata promocije i popularizacije nauke, koji raspisuje Centar za promociju nauke, pod okriljem Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija
Javni poziv CPN-a, kroz koji se finansiraju projekti promocije i popularizacije nauke u Srbiji, ove godine otvara se 20. februara
Centar za promociju nauke pripremio je specijalno izdanje Elemenata na engleskom jeziku
Od 12. do 29. februara, u Naučnom klubu Beograd, Biološka sekcija Prve kragujevačke gimnazije organizuje mikrobiološku izložbu pod nazivom „(ne)vidljiv svet“, uz podršku Centra za promociju nauke
Portal Centra za promociju nauke cpn.edu.rs dobitnik je nagrade Top50, koji dodeljuje žiri časopisa PC Press, za najbolji veb-sajt u prošloj godini u kategoriji obrazovanje i kultura.
Pozivamo učenike svih uzrasta da saznaju više o naučnim metodologijama i da istraže svoje neposredno okruženje