Истражите...

<<< АУТОРИ

<<< Насловна страна

Рецензије

Констелације

„Констелације“ Ника Пејна, представа која се изводи у Атељеу 212, успева да нађе свој глас и да тријумфује у мору фикције инспирисане квантном механиком и људским изборима

Култура науке

Капетан без брода, гувернер без земље

Kористећи свој дневник, капетан Блај прича причу о томе како је изгубио брод Баунти

Актуелно

Укључите се у Насину потрагу за планетама

Узбудила вас је јучерашња вест из НАСА о седам земљоликих планета? Колико бисте тек били узбуђени да сами откријете планету?

Крвави минерали

У облацима отровних гасова, без адекватне заштите и одмора, одрасли и деца би и по 12 сати рукама износили руде ретких метала који су потом завршавали у – нашим мобилним телефонима

Култура науке

Први највиши правни акт у историји Србије, познат и као Сретењски устав, усвојен је 15. фебруара 1835.

Актуелно

NASA покрет отпора

Након што је Доналд Трамп забранио појединим федералним агенцијама да се оглашавају у медијима, NASA и још неколико институција покренуле су своје одметничке Твитер налоге

(Не)себична великодушност Џорџа Прајса

Упркос фантазијама да је на Земљу послат као божји изасланик да открива тајне човечанства, Џорџ Прајс је остварио изузетан допринос у области еволуционе биологије

Пионири

Сувише надарена за патњу

Наjугледниjу француску научницу, добитницу две Нобелове награде, Мариjу Кири, прогонили су не само научни изазови, него и мучне медиjске и љубавне афере

Култура науке

Though I’m past one hundred thousand miles I’m feeling very still and I think my spaceship knows which way to go… (Space Oddity)

Недостојни живљења

Област науке која се бавила људском психом током Трећег рајха у мањој је мери позната јавности. Међутим, различитe песудонаучнe теорије у овој области имале су застрашујуће последице

Слободни грађанин Бенџамин Банекер

Његово име носе паркови, школе и улице широм Сједињених Амеиричких Држава, али и бројне награде и један планетаријум. Ко је био Бенџамин Банекер?

Избори

Како се гласа на америчким изборима?

Уз изборе у САД, подсећамо се технологије гласања у сложеном америчком систему, али и на другим местима, кроз одломак из темата „Избори, како доносите одлуку“ објављеном у Елементима 4

Култура науке

Како лаици доприносе науци?

Модерна наука има предност у огромној количини података, међутим, то је уједно и њен велики проблем. Која је улога лаика у свему овоме?

Шест основних прича

Какав облик имају приче које највише волимо да читамо и због чега Курт Вонегат није успео да одбрани мастер рад?

Непозната историја Сајма књига

Највећа изложба књига у Србији и највећи бренд Београда, Међународни сајам књига, кроз 61 годину свог постојања превазилази оквире купопродаје и постаје огледало друштва

Сајам 2016.

Шта су три научне културе?

Овогодишњи штанд Центра за промоцију науке на Сајму књига представља место сусрета различитих научних култура

нобел 2016.

Боб Дилан међу великанима књижевности

Нобелову награду за књижевност добио је Боб Дилан за „нов поетски израз у оквиру америчке традиције песама“

култура науке

Ратови робота на Википедији

Како изгледа свет са друге стране Википедије? Ко су уредници, како се сукобљавају и око којих тема се воде највеће битке?

Нобел 2016.