У ноћи између 27. и 28. септембра истовремено су се одиграле две астрономске појаве, помрачење Месеца и Супермесец

Текст: Јована Николић

После 33 године појава, позната као Супермесец, подударила се са потпуним помрачењем Земљиног сателита. Становници већег дела планете су могли да посматрају овај феномен у ноћи између 27. и 28. септембра, а поново ће имати ту прилику тек 2033. године.

Супермесец и помрачење Месеца су редовне појаве од којих се прва може уочити сваке године а друга најмање два пута за време Земљиног путовања око Сунца. Ипак, ретко се ова два астрономска догађаја одигравају истовремено.

Месец на својој орбити једном годишње дође до тачке познате као Перигеја и тада је најближи Земљи па изгледа веће и сјајније. Ова појава је позната као Супермесец.

Помрачење Месеца настаје тако што се Земља у овом тренутку налази између Сунца и свог сателита на коме ствара сенку. Сунчева светлост тада пролази кроз Земљину атмосферу, али се њени зелени делови филтрирају боље него црвени. Црвена светлост прелази преко Месечеве површине и даје му црвенкасту боју због које се ова појава назива и ”Крвави Месец”.