Да ли Земљи прети нестанак?

Текст: Марија Николић

Контроверзе у вези са мајанским пророчанством краја света у 2012. су свакако једно од ретких сведочења утицаја које древне цивилизације могу имати на новодопска дешавања. Тим поводом, научници широм планете били су позвани да одговоре на питања која се тичу овог феномена.

Научни сарадници Центра за промоцију науке, као и сарадници Америчке националне агенције за науку и аеронаутику (НАСА) дали су неколико одоговра који се могу сумирати на следећи начин.

Да ли Земљи прете било какаве опасности типа крах света крајем децембра 2012, као што прогнозирају неки интернет сајтови базирани на квази-научним тумачењима мајанског календара?

Свет се неће срушити крајем 2012. Наша планета ће наставити свој мирни опстанак још бар 4 милијарди година. Компетентни и уважени научници из разних области широм света поручили су да нема никаквих претњи везаних за 2012.

Шта је узрок предсказања краја света 2012?

Прича о крају света је почела тврдњом да ће Нибиру, наводно планета коју су отркили Сумери, ударити у Земљу. Ова катастрофа је иницијално била предвиђена за мај 2003, али будући да се ништа није догодило судњи дан је померен за зимски солцистиј (краткодневница) 2012. и повезан са крајем циклуса древног мајанског календара.

Да ли се мајански календар завршава крајем 2012?

Као што ни ваш календар са зида у кухињи неће важити после 31. децембра али рачунање свакако неће престати, тако ни мајански календар неће важити после 21. децембра 2012. Овај датум је крај једног дугог периода – као што ће 1. јануара рачунање календара да се настави, тако ће и мајански календар да се настави и после 21. децембра.

Уколико вам потврда научника ипак није довољна да одагна осећање да скори крај долази, или бар омања катастрофа, НАСА и Центар за промоцију науке вам препоручују следећи списак ствари/намирница које би било пожељно да свако домаћинство има у случају непогоде великих размера (поплаве, земљотреса, цунамија, изливања лаве и сл.).

Прву помоћ за случај катастрофе можете преузети овде.

Истражите више о Почетку.

Хирошима, 8.15