Istražite...

<<< RUBRIKE

<<< AUTORI

<<< Naslovna strana

Razgovori pod afričkim nebom

Novi značajni projekti nagovestili su da bi mnoge afričke države mogle ubrzano da razviju svoju nauku, naročito astronomiju. Astrofizičar Darko Donevski prenosi svoje utiske sa jednog afričkog putovanja

zvezdarijum

Džejms Veb teleskop: kroz galaksije i planete za svako dete

Poetski vodič objašnjenja naučnih fenomena

zvezdarijum

Na tragu prvih zvezda u svemiru

Istraživači su nedavno objavili detekciju signala najstarijih zvezda u univerzumu. Zašto je potvrda ovog otkrića važna i šta to znači za naše razumevanje svemira i budućnost nauke?

Astronomija

Evolucija otkrića gravitacionih talasa

Shvatiti da se u svemiru odigrava nešto što je modelima predviđeno desetinama, pa i stotinama godina ranije, predstavlja sam vrhunac razumevanja prirode i njenih zakona

Svetlost Benelongove kolibe

Na mestu slavne sidnejske opere, nekada se nalazila mala ribarska koliba u kojoj je živeo Benelong, mladi Aboridžin koji je bio spona između dve kulture – britanske i aboridžinske

Meteoritski nakit drevnog Egipta

Na Međunarodni dan asteroida, Elementarijum donosi razgovor sa britanskom naučnicom Dajen Džonson, koja se bavi izučavanjem „nešto“ manjeg svemirskog kamenja i to iz doba drevnog Egipta

Nauka na dnu okeana

Razgovor sa dr Milenom Marjanović o procesima koji se odvijaju na dnu okeana, kako nam njihovo proučavanje omogućava da bolje razumemo ostale svetove, i o mogućnosti života na Enceladu

Kreativni atlas

Melodija tela

Muzika koju stvara američka naučnica Grejs Lesli sa MIT-ja proizvod je svih aktivnosti njenog tela sublimisanih u jednu melodiju

Kreativni atlas

Muzika tišine

Kako je tišina povezala šahovskog genija Bobija Fišera i poznatog kompozitora Džona Kejdža?

Zvezdarijum

Zašto je NASA uspešnija od ESA?

Naš redovni dopisnik iz Marselja Darko Donevski ekskluzivno za Elementarijum donosi zaključke sa nedavno održane javne debate o budućnosti svemirskih istraživanja

Otkrića

Da li je to nova teorija gravitacije?

Nakon uzbudljivih medijskih natpisa o prvim posmatračkim dokazima u korist nove teorije gravitacije, Elementarijum donosi ekskluzivni razgovor sa vodećom autorkom ovog rada Margot Broer

Kultura nauke

Kako laici doprinose nauci?

Moderna nauka ima prednost u ogromnoj količini podataka, međutim, to je ujedno i njen veliki problem. Koja je uloga laika u svemu ovome?

Poezija po matrici prirode

Ruđer Bošković je, osim izuzetne istraživačke darovitosti, imao i sposobnost da kroz umetnički izraz iznese veoma progresivne naučne stavove

Zvezdarijum

Sudbine džinovskih teleskopa

Izgradnja džinovskih teleskopa ne donosi samo tehnološke i finansijske izazove. Pored brojnih dijaloga i kompromisa, tu je i pitanje kakva sudbina čeka teleskope kada „odu u penziju”

Razgovori petkom

Neočekivana otkrića u dalekom svetu Plutona

Jedan od glavnih naučnika iza New Horizon misije Ričard Binzel govori o neobičnosti Plutona, našim naučnicima i Milankovićevim ciklusima

Radio Galaksija

Ka najdaljim (radio) galaksijama

(RADIO) 13. maj 2016. EMISIJA BR 42.

Play