Истражите...

<<< РУБРИКЕ

<<< АУТОРИ

<<< Насловна страна

Разговори под афричким небом

Нови значајни пројекти наговестили су да би многе афричке државе могле убрзано да развију своју науку, нарочито астрономију. Астрофизичар Дарко Доневски преноси своје утиске са једног афричког путовања

звездаријум

Џејмс Веб телескоп: кроз галаксије и планете за свако дете

Поетски водич објашњења научних феномена

звездаријум

На трагу првих звезда у свемиру

Истраживачи су недавно објавили детекцију сигнала најстаријих звезда у универзуму. Зашто је потврда овог открића важна и шта то значи за наше разумевање свемира и будућност науке?

Астрономија

Еволуција открића гравитационих таласа

Схватити да се у свемиру одиграва нешто што је моделима предвиђено десетинама, па и стотинама година раније, представља сам врхунац разумевања природе и њених закона

Светлост Бенелонгове колибе

На месту славне сиднејске опере, некада се налазила мала рибарска колиба у којој је живео Бенелонг, млади Абориџин који је био спона између две културе – британске и абориџинске

Метеоритски накит древног Египта

На Међународни дан астероида, Елементаријум доноси разговор са британском научницом Дајен Џонсон, која се бави изучавањем „нешто“ мањег свемирског камења и то из доба древног Египта

Наука на дну океана

Разговор са др Миленом Марјановић о процесима који се одвијају на дну океана, како нам њихово проучавање омогућава да боље разумемо остале светове, и о могућности живота на Енцеладу

Креативни атлас

Мелодија тела

Музика коју ствара америчка научница Грејс Лесли са MIT-ja производ је свих активности њеног тела сублимисаних у једну мелодију

Креативни атлас

Музика тишине

Како је тишина повезала шаховског генија Бобија Фишера и познатог композитора Џона Кејџа?

Звездаријум

Зашто је NASA успешнија од ESA?

Наш редовни дописник из Марсеља Дарко Доневски ексклузивно за Елементаријум доноси закључке са недавно одржане јавне дебате о будућности свемирских истраживања

Открића

Да ли је то нова теорија гравитације?

Након узбудљивих медијских натписа о првим посматрачким доказима у корист нове теорије гравитације, Елементаријум доноси ексклузивни разговор са водећом ауторком овог рада Маргот Броер

Култура науке

Како лаици доприносе науци?

Модерна наука има предност у огромној количини података, међутим, то је уједно и њен велики проблем. Која је улога лаика у свему овоме?

Поезија по матрици природе

Руђер Бошковић је, осим изузетне истраживачке даровитости, имао и способност да кроз уметнички израз изнесе веома прогресивне научне ставове

Звездаријум

Судбине џиновских телескопа

Изградња џиновских телескопа не доноси само технолошке и финансијске изазове. Поред бројних дијалога и компромиса, ту је и питање каква судбина чека телескопе када „оду у пензију”

Разговори петком

Неочекивана открића у далеком свету Плутона

Један од главних научника иза New Horizon мисије Ричард Бинзел говори о необичности Плутона, нашим научницима и Миланковићевим циклусима

Радио Галаксија

Ка најдаљим (радио) галаксијама

(РАДИО) 13. мај 2016. ЕМИСИЈА БР 42.

Play