Истражите...

<<< РУБРИКЕ

<<< АУТОРИ

<<< Насловна страна

√2

Светогрђе Питагорејца Хипаса из Метапонта огледало се у томе што је строго чувану математичку тајну о несамерљивим дужинама открио онима који су били недостојни да је приме

Бесконачност

Уколико би бесконачно великој групи мајмуна који куцају насумична слова на тастатури дали бесконачно времена, у једном тренутку би један од њих искуцао сабрана дела Вилијама Шекспира

Три

Претерано jе рећи да троjка карактерише целу људску мисао, али готово да нема области у коjима ствари и поjаве нису издељени на три целине

Пи

Када су одредили вредност броја π, математичари су извели бројне обрасце које никако нису могли претходно да поставе. Назвали су га Пи – π, као почетно слово грчке речи периметар, што значи мерити около

Планкова константа

Макс Планк је уочио да је енергија емитованих светлосних честица била пропорционал учесталости њихових осцилација. Ова идеја променила је ток физике

Нула

Индијски математичар Брамагупта усудио се да 628. године п.н.е. погледа у празнину и да у њој види нешто – нови број! Упознајте нулу, коју ни Вавилонци ни Маје, проналазачи цифара, нису препознавали као број

Авогадров број

Упознајте Авогадров број, константу која вам омогућава да пребројите молекуле H2O у једној чаши воде

Имагинаран број

Упознајте i, имагинарни број, који ћемо заједно са осталим интересантним бројевима представити у новој рубрици на Елементаријуму